Sarkad, Kossuth u., Epreskert u., Vasút u., Szalontai u.
Méhkerék
Kötegyán
Sarkadkeresztúr
Okány
Zsadány
Biharugra
Körösnagyharsány
Geszt
Mezőgyán
CÉLCSOPORT
nagycsoportos óvodások
első osztályosok
negyedik osztályosok
az érintett korosztály szülei
CÉL
A gyermekek oktatásának megalapozása, segítése, egyéni fejlesztés megvalósítása a sikeres iskolai teljesítmények érdekében. Ez az ellátási forma segíti a tehetségek felismerését, gondozását.
Nagy Katalin – közoktatásért felelős szakterületi koordinátor 5534 Okány, Gyerekesély iroda, Kossuth u. 16. 66/488-100 25-ös mellék E-mail: gyerekesely.kozoktatas@gmail.com
Susánszky Jánosné – gyógypedagógus team vezetője Tel.: 70/3615788 E-mail: susanszky1@gmail.com
PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÁS:
SZŰRÉS, FEJLESZTÉS, FELADATBANK
Célunk:
A tervezett tevékenységgel szeretnénk segíteni, hogy a térségben élő óvodás és tanköteles korú gyermekek saját szükségletük szerint részesüljenek az oktatásban, fejlesztésben, továbbhaladásuk támogatásában. Szeretnénk megteremteni az egyenlő esélyt minden gyermek számára a sikeres teljesítésekhez, a tanuláshoz, mely által javulhatnak életkilátásaik.
Mit kínálunk?
Egyrészt segítünk feltárni azokat a területeket, melyek gátjai lehetnek az eredményes iskolai szerepléseknek, mely a foglalkozások során a fejlesztések eredményeként biztosíthatja, hogy a gyermek önmagához képest a lehető legjobban teljesítsen.
Nem utolsó sorban ez az ellátási forma segíti a tehetségek felismerését.
A Sarkadi Kistérség településein élő gyermekek közül a nagycsoportos óvodások, az általános iskola első osztályosai és a negyedik osztályosok kerülnek felmérésre.
Fejlesztési terv elkészítése, pedagógusokkal való közös kidolgozása – stratégia
Tanácsadás. Stratégia felülvizsgálata, kontroll
A mérés alkalmával feltárásra kerül a gyermekek képessége. A szűrővizsgálat eredményei alapján a gyógypedagógus a gyermekkel foglalkozó pedagógussal közösen feldolgozva elkészíti az egyénre szabott fejlesztési tervet.
A pedagógus ezt a fejlesztési tervet a szülővel megbeszéli és ez alapján végzi a tanév során a fejlesztéseket, melyeket a tanítási órákon valósít meg.
A gyógypedagógus folyamatosan rendelkezésre áll tanácsadással.
Januárban a félévzáráshoz értékelés készül a gyermekekről, melyet a pedagógusok megbeszélnek a szülővel.
A szakemberek segítenek abban is, hogy a gyermek személyére szabottan olyan módszereket, tevékenységeket találjanak, mellyel a szülő otthon több és hatékonyabb segítséget tud nyújtani.
A következő félév tervezésébe a szülő tapasztalatait is beépítik.
Tanév végén kontrollmérésekkel győződnek meg a gyógypedagógusok és a pedagógusok a gyermek fejlődési üteméről.
Ha indokoltnak látják a szakemberek, javaslatot készítenek a gyermek nyári foglalkoztatására, otthoni tevékenységekre.
A tanévben folyó tevékenységek során a gyógypedagógusok a gyermekeket fejlesztő pedagógusok segítségével egy fejlesztési területek szerint rendezett feladatbankot építenek és hoznak létre.